donderdag 6 april 2017

Goudvink

Vogels schilderen blijft erg aantrekkelijk, er zijn zoveel soorten, kleuren, vormen, in feite is het een onuitputtelijke voorraad aan schilderobjecten.
Vandaag heb ik een Goudvink geschilderd zo'n goudvink is een vrij massieve strak in de veren zittende vogel, met een felle kleur.
Hij heeft een gemakkelijke vorm om te schilderen, wat dat betreft een fluitje van een cent zou je denken, maar niets is minder waar.
Omdat de vogel een strakke vorm heeft valt het niet mee om hem vol leven en met karakter te schilderen, ook de felle  kleur zorgt ervoor dat de aquarel al snel kitscherig wordt.



Ik schilder altijd diverse lagen verf over elkaar, hier ben ik gestart met het rode vogellichaam er voor zorg dragende dat het rood niet te fel werd, de zwarte partijen bewaar ik voor een later stadium.
Ik besloot om de vogel achtergrond te geven en wat takken te suggereren



In dit stadium heb ik alle zwarte delen geschilderd

Nadat de aquarel goed droog was ben ik verder gegaan met het aanbrengen van de details, de kleur is niet te schreeuwerig geworden en de vink staat er redelijk los en natuurlijk op, de compositie en de vrij losse manier van werken zorgen ervoor dat je bij wijze van spreken in de aquarel duikt om hem dan te gaan ontdekken, precies wat de bedoeling was.
Wil je hier wat meer over weten, stel hieronder bij opmerkingen je vraag.

Je kunt natuurlijk ook mijn internetcursus ''Vogels schilderen'' volgen kijk nu op de website voor meer informatie, http://aquarelacademie.nl



Geen opmerkingen: