maandag 29 mei 2017

Workshop 28 mei 2017 in België, Korbeek Dijle

Zaterdagavond alle voorbereidingen voor mijn workshop in België gedaan, de materialen nagekeken en ingepakt en zondag vroeg uit de veren.

Het beloofde een warme dag te worden, jammer dat we vandaag binnen zouden schilderen.
's morgens schijnt inderdaad de zon volop, snel de auto inladen, airco aan en vol goede moed op weg en ondanks dat ik onderweg in België nog werd getrakteerd op enkele fikse onweer buien, arriveerde ik ruim op tijd op de plaats van bestemming.

Net als altijd werd daar alles in goede banen geleid door Lieve, die de workshop, zoals gewoonlijk weer prima georganiseerd had.

Ik zag weer veel bekende gezichten maar ook veel nieuwe deelnemers, het was druk, 18 deelnemers, dat zou vandaag hard werken worden.


Het thema was ''Hoe leer je snel vlot en kleurrijk schilderen'' iedereen had wat kleine attributen en of foto's daarvan bij zich.
Voor de middag gaf ik demonstraties hoe je deze spulletjes snel, los en spetterend kunt schilderen, waarbij ik zoveel mogelijk de deelnemers meehielp en aanwijzingen gaf.


Na de middag was het de beurt aan een compleet stilleven, en werd er door iedereen geconcentreerd gewerkt.
Ondanks het moeilijke thema, heb ik verassend veel mooie werkstukken gezien.


Dit jaar heb ik daar nog een Workshop, met het thema ''Bloemen los vrij en kleurig'' workshops met dat thema leveren altijd enorm veel mooie aquarellen op, dus hou je van bloemen en hou je van kleur, schrijf dan op tijd in!!!

Beste deelnemers, het was weer een geweldige workshop, iedereen bedankt voor de gastvrijheid, Lieve bedankt dat je alles weer prima geregeld hebt, tot november.




Geen opmerkingen: