donderdag 26 oktober 2017

Margrieten

Vandaag vond ik een mooie foto van margrieten en natuurlijk kwam meteen de gedachte bij mij op om daar een mooie aquarel van te maken.
Margrieten zijn wit met een mooie gele knop en dunne stengel, daarom besloot ik een achtergrond met hoofdzakelijk blauwe tinten te maken, het wit van de bloembladeren steekt dan mooi af tegen het blauw en ook het geel komt dan mooi over.

Nadat ik de tekening op het papier had gezet had ik de keuze om maskeervloeistof te gebruiken of om de blaadjes en stengels heen schilderen, ik besloot de blaadjes en stengels uit te sparen, dat is altijd mooier en losser dan  het gebruiken van maskeervloeistof, zie foto 1

Tsja, nu ben ik zo geconcentreerd bezig geweest dat ik ben vergeten om tussentijds foto's te maken, op bovenstaande afbeelding is het aquarel al bijna klaar.


Als laatste heb ik de kleuren hier en daar wat dieper gemaakt zodat de bloemen er meer uitspringen.
Hopelijk is het toch enigszins duidelijk geworden hoe ik deze aquarel gemaakt heb, als dat niet zo is laat dan hieronder een berichtje achter.


4 opmerkingen:

Carla zei

Prachtig! Al uw werken vind ik geweldig! Lekker los geschilderd en zo’n mooi kleurgebruik! Top.

Gerard Hendriks zei

Hallo Carla, bedankt voor je complimenten.
Fijne dag,
Gerard

monne-floor zei

Dat vind ik heel mooi en het zijn ook nog eens mijn lievelings bloemen.

Gerard Hendriks zei

Dank je Simonne, ik schilder heel graag Margrieten ik zal vanavond eens een nieuwe pagina aanmaken dan zal ik daar een aantal Bloemen en Margrieten aquarellen opzetten.

Fijne dag,
Gerard