zaterdag 25 november 2017

Plein air aquarel ezel

Al vele maanden ben ik op internet aan het speuren naar een voor mij geschikt houten plein air aquarelezeltje, met aluminium telescopische poten, het mocht niet te groot en niet te zwaar zijn en natuurlijk moest het voldoende ruimte hebben om mijn aquarel spullen in op te bergen.
Een grote verscheidenheid aan kisten ben ik tegen gekomen maar ze waren allemaal te groot, te klein of niet stabiel en ontzettend duur en in Nederland niet te krijgen.

Afgelopen week ben ik toch maar eens gaan proberen of ik iets dergelijks in elkaar kon prutsen.
Hieronder is het resultaat, licht van gewicht, formaat l x b 42x 31cm, uitschuifbare plaatjes voor o.a. palet, water, penselen en telescopische statiefpoten. Totaal gewicht inclusief poten 4600 gram.
Niet slecht voor iemand met twee linkerhanden vind ik.


Nu nog even een draagriem zien te versieren en dan kan ik op pad

Heb je zelf een houten aquarelezel gemaakt of heb je ergens een geschikte gezien stuur dan even een afbeelding met beschrijving naar mij; 
gerardhendrikswatercolor@gmail.com


---------------------------------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------------------------------

Hieronder een aantal ezels die ik op internet ben tegen gekomen.

 Z easel

 Z easel

 Z easel

 Z easel
Joseph Zbukvic met zijn Z easel


Joe Miller Signature Watercolor Easel


Joe Miller Signature Watercolor Easel

Sienna plein air easel


Yarka plein air easel






Geen opmerkingen: