woensdag 7 februari 2018

Mookerhei

Ooit heb ik onderstaande afbeelding in mijn aquarelschetsboek gemaakt, met de gedachte om er eens een grotere aquarel van te maken.
Het is een klein schetsje heel snel gemaakt eerst met een potlood daarna met wat aquarelverf, waarschijnlijk heb ik er niet langer dan 10 minuten over gedaan.
Er staan weinig details op aangegeven maar toch voldoende om de sfeer te onthouden, de boom die afsteekt tegen de heldere lucht, de kleur van de hei en het zandpad.
Hieronder de tekening uit mijn schetsboek

Vandaag heb ik er dan eindelijk een grotere aquarel van gemaakt (38x 56cm) omdat ik in dit geval wilde dat de kleuren wat zachter in elkaar zouden vloeien  heb ik op Lanaquarel geschilderd een mooi 300grams papier
Hieronder staat het eindresultaat, zo zie je maar dat je in feite alleen een klein geheugensteuntje nodig hebt om toch een aardige sfeervolle aquarel te maken.
Het werken aan de hand van een kleine schets heeft als voordeel dat het je fantasie prikkelt maar het belangrijkste is natuurlijk, het voorkomt dat je gaat priegelen.

                                                Aquarel, Mookerhei 38x57cm.

2 opmerkingen:

monne-floor zei

Klein maar fijn

Gerard Hendriks zei

Valt wel mee Simonne, de schets is klein maar de aquarel is groot 40x56cm