zondag 4 februari 2018

The making of the Cheetah

Zoals gewoonlijk beging ik met een tekening, ik zorg dat de verhoudingen van het dier goed zijn maar voor de rest hoeft het niet precies te zijn omdat ik tijdens het schilderen nog kan veranderen en aanpassen.
Daarna zet ik snel de basiskleuren op en probeer door wat te spetteren al wat beweging te suggereren (zie foto)



Bij het hoofd breng ik met enkele vlotte toetsen ook wat kleur aan, ultramarijn en wat druppels rose de spetters die op het dier vallen dep ik met wat keukenpapier weg.



Nu laat ik alles goed drogen, zodra het papier weer mooi strak staat is het droog en kan ik weer verder werken., het hoofd is het belangrijkste in deze aquarel en heeft daarom meer aandacht nodig, vandaar dat ik die eerst ga uitwerken.


Als laatste komen de vlekken op de vacht, deze laat ik vanaf het hoofd langzaam naar het abstracte overlopen, de achtergrond werk ik ook nog wat bij, misschien dat ik er over enkele dagen nog wat aan doe maar vooralsnog denk ik dat het af is.



2 opmerkingen:

Elly Suijkerbuijk zei

Hallo Gerard, mooi werk, de vaart zit er goed in..... groetjes Elly

Gerard Hendriks zei

Dank je Elly, het is elke keer opnieuw een verassing.