donderdag 21 februari 2019

Cottage





Deze keer een kleurrijke aquarel van een Scottisch Cottage.
In plaats van de werkelijkheid te schilderen, een sombere natte grijze dag besloot ik een zonnige kleurige aquarel te maken, als eerste maakte ik zoals gewoonlijk een schets  waarna ik de lucht schilderde met cobalt blue, cerul. blue en wat rose en gamboge ook het dak kreeg zijn basis kleur.


Hierna heb ik met een haardroger de verf gedroogd.


Toen alles goed droog was de achtergrond en de cottage aan de beurt, met een plat penseel hier en daar wat stenen gesuggereerd en met een droog penseel heb ik de verweerde muren aangebracht.

Nadat ik weer alles goed heb laten drogen kwamen de voorgrond, de bomen en het struikgewas aan de beurt, weer alles laten drogen( is net zo belangrijk als schilderen) waarna ik de schaduwen aanbracht en als laatste de finishing touch, hier en daar wat vlekken en spetters, lijntjes die planken moeten voorstellen enz. enz.


Ook nog even signeren en mijn Chinees stempeltje plaatsen.
Hieronder het eindresultaat.

Materiaal
Papier Lanaquarelle 300gr

Blockx aquarelverf
Cadm. Red
Gamboge
Cerul. Blue
Ultramarijn Blue
Cobalt Blue
Paynes Grey
Burnt Siena
Quin. Rose
Mangese Violet

DaVinci penseel
Slepertje
Plat penseel 5mm

Vulpotlood 4B
Kneedgum
Keukenpapier
Haardroger
Water











1 opmerking: