zondag 25 augustus 2019

Rozen

Deze keer rozen  expressief geschilderd.

Ik heb een heel vel papier Hahnemuhle Cezanne 300gr. genomen en omdat ik op dat moment nog niet wist wat ik zou gaan schilderen ben ik het gaan beschilderen met kleuren ik zorgde er wel voor dat het een mooie evenwichtige kleurencompositie werd met veel witte uitsparingen.





Nadat ik de aquarel goed had laten drogen en enige tijd het kleurig geheel in mij opgenomen had ontstond het idee om rozen te schilderen maar dan zonder echte rozen of rozen foto's als referentie.
Het moest geheel op mijn gevoel geschilderd worden en de kleuren compositie zou het belangrijkste zijn, als het aquarel af is zou voor wat mij betreft een lichte herkenning van rozen al voldoende zijn, al het andere mocht abstract zijn.


Al schilderend kwam de nadruk op stelen en blaadjes te liggen en werden de bloemen ook steeds minder belangrijk.












Geen opmerkingen: