woensdag 13 november 2019

Voorbereidingen Oirschot

Vandaag heb ik alvast wat schetsen gemaakt en wat kleur oefeningen gedaan als voorbereiding op mijn workshop in B&B Donkhoeve in Oirschot.



Twee dagen vogels en dieren schilderen los kleurig en spetterend, ik laat dan graag zien hoeveel plezier je kunt beleven aan aquarelleren als je alles wat je van het traditionele aquarelleren hebt geleerd los kunt laten en buiten de lijntjes durft te kleuren.
Als voorbeeld mag ik deze keer weer prachtige foto's gebruiken die gemaakt zijn door Ans Baas en Marcel van de Kerkhof en daar ben ik weer erg blij mee.

Een goede tekening is de basis voor succes, ik zorg er altijd voor dat de ogen en de typische kenmerken van het dier goed getekend zijn, tijdens het schilderen kun je nog alles veranderen en loslaten.

De vos mag ik graag schilderen
En natuurlijk ijsvogels, altijd een uitdaging om deze kleurige strak in het pak zittende vogels op een vlotte losse manier te schilderen.

Voor de deelnemers aan de workshop heb ik nog wat tips 
Zorg er voor dat je goed papier hebt waar je op kunt poetsen en tenminste de 8 basis kleuren zoals ik heb aangegeven op de pagina materiaal voor de workshop 
Indien mogelijk breng een haardroger mee.


Geen opmerkingen: