dinsdag 26 november 2019

Anemonen in glazen vaas

Anemonen een lust voor het oog en heerlijk om te schilderen.
Gewoonlijk spaar ik de delen die wit moeten blijven uit omdat dat meestal mooier is maar deze keer heb ik tape op het papier geplakt waarna ik de kleur van de bloemen schilderde ik zorgde er wel voor dat de kleuren mooi in elkaar overgaan.



Ook de bloemenstengels en de glazen vaas kregen hun eerste laagje verf.
Nadat ik alles goed had laten drogen heb ik de tape verwijderd.



Vanaf nu begint het langszaam vormgeven van het geheel, het schilderen van sterke contrasten en heel belangrijk is het gebruik maken van alle ongelukjes op het papier en het met veel water sturen van de pigmenten om verassende resultaten te krijgen.


Geen aquarel is hetzelfde dat is het spannende van aquarelleren natuurlijk moet je een aantal handelingen plannen maar meestal laat ik het allemaal lekker gebeuren, een toets verf hier een lijntje daar flink spetteren, krabbelen, krassen maakt niet uit als het resultaat (naar mijn mening) maar goed is.
Hieronder het resultaat.


Geen opmerkingen: