donderdag 21 maart 2019

Ara

Deze keer een Ara in aquarel


Uiteraard begin ik weer met het belangrijkste met potlood 4b en een kneedgum maak ik een tekening waarin  alle verhoudingen kloppen en daar neem ik dan ook ruim de tijd voor.


Zodra de tekening goed is  breng ik met water en verf de eerste laag kleur aan, ik doe dit in een snel tempo zodat de verf nat blijft ik laat de verf iets indrogen tot de glans er bijna af is en daarna spuit ik met een sproeiflesje water over de hele aquarel, dan breng ik steeds toetsen verf  in de natte achtergrond er voor zorgend dat de verf over de ara vloeit om zo een in de achtergrond verdwijnende vogel te krijgen.




Dan laat ik de aquarel goed drogen

 Als de aquarel goed gedroogd is ga ik weer verder met de laatste fase de finishing touch, zoals het schilderen van de snavel en het oog.
Hieronder is het uiteindelijke resultaat.




Geen opmerkingen: