zaterdag 20 juli 2024

The Brothers


Vandaag waren het weer tropische temperaturen in Nederland, ik vond het veel te warm om buiten schilder activiteiten te ondernemen bovendien droogt het papier dan veel te snel naar mijn zin.

Dus fijn in mijn Atelier, airco aan en lekker koel een tropische aquarel maken, kan niet beter vind ik.


Ik begon met het maken van een tekening van twee leeuwen, de tekening geef ik veel aandacht en in feite besteed ik meer tijd in het maken van de tekening dan het schilderen zelf. Als de tekening er in de juiste verhoudingen opstaat breng ik een dunne laag verf aan in diverse kleuren en laat het geheel goed drogen. 



Als de aquarel goed droog is schilder ik de leeuwen en begin met de ogen omdat dat het meest sprekende van de dieren is.
Regelmatig leg ik een passe partout om de aquarel zodat ik beter kan zien of verhoudingen kleur nog in overeenstemming is met wat ik voor ogen heb.


Hieronder is het eindresultaat.
Wil je ook eens met eigen ogen zien hoe ik een wildlife aquarel maak schrijf je dan in voor een van mijn workshops


 

Geen opmerkingen: