donderdag 2 mei 2019

Opnieuw gemaakt

Vandaag heb ik de aquarellen nog eens bekeken die ik als demo tijdens mijn workshop in Hannover heb gemaakt, de aquarel van de hazen daar was ik niet zo tevreden over omdat hij minder kleurvol is dan dat ik normaal schilder, en dat is jammer, zeker omdat hij gemaakt is aan de hand van een prachtige foto van Marcel van de Kerkhof, dus de moeite waard om het nogmaals te proberen.

Natuurlijk begin ik weer met het maken van een goede tekening i.v.m. de compositie heb ik de tekening iets anders gemaakt dan de foto.








Ook nu besloot ik om de haas op de achtergrond wazig monotoon te schilderen en de haas op de voorgrond meer uit te werken


 De basiskleuren zijn gezet


Eerst de aquarel goed laten drogen en dan de schaduwpartijen schilderen. 


Tegen de tijd dat de aquarel klaar is voor de finishing touch leg ik er een passe partout omheen zo dat ik beter kan zien of de compositie goed is en wat er verder nog aan moet gebeuren.

Dit is zoals het uiteindelijk geworden is, nog steeds niet zo kleurig als je van mij gewend bent, waarschijnlijk komt het omdat de foto supermooi en dat ik dan voorzichtiger ga schilderen, nou ja misschien dat ik hem nog een keer maak

2 opmerkingen:

Jennifer zei

Heel mooi Gerard! Ik vind de kleuren ook heel mooi en eigenlijk zit er subtiel toch heel veel in en is het kleurrijk. Goede keuze om die achterste haas monotoon te maken.

Gerard Hendriks zei

Dank je wel Jennifer